پرسش مهر 1399

برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به خانواده،هم کلاسی هایتان کمک کنید؟

پرسش مهر 1399

برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به خانواده،هم کلاسی هایتان کمک کنید؟

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

اگر احساس بیماری می کنید در خانه بمانید. اگر تب دارید و سرفه می کنید و به سختی نفس می کشید، زودتر تماس گرفته و پیگیر مراقبت های پزشکی باشید. و به توصیه های مسئولین  بهداشت و سلامت در محل زندگی  خود، عمل کنید.

مسئولین بهداشت و سلامت کشور و محل زندگی شما در جریان تازه ترین اطلاعات در مورد وضعیت منطقه شما هستند. اگر قبل از مراجعه به مراکز بهداشتی با آنها تماس بگیرید ،این امکان را به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی  می دهید تا شما را به مراکز درمانی مناسب ارجاع دهند. این کار  علاوه بر حفاظت از شما  به جلوگیری از انتشار ویروس و سایر عفونت ها نیز کمک می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۹ ، ۱۸:۱۲
امیر حسین صادقی

شما و اطرافیانتان حتما بهداشت تنفسی را رعایت کنید. بهداشت تنفسی به معنای پوشاندن دهان و بینی با آرنج خم شده یا دستمال کاغذی در هنگام عطسه و سرفه است. بعد از سرفه و عطسه بلافاصله دستمال کاغذی خود را دور بیاندازید.

چرا باید رعایت کنیم؟ قطرک های خارج شده از بینی و دهان ویروس ها را پخش میکنند. با رعایت بهداشت تنفسی می توانید از خود و اطرافیانتان در برابر ویروس هایی چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کوید-19 محافظت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۸:۱۰
امیر حسین صادقی

 

دست ها در تماس با سطوح مختلف ممکن است به ویروس هاآلوده شده باشند. دست های آلوده می توانند ویروس را به چشم ها ،بینی و دهان شما منتقل کنند.از این راه ها ویروس می تواند وارد بدن شما شده و شما را بیمار کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۹ ، ۱۸:۰۹
امیر حسین صادقی

از کسی که سرفه و عطسه می کند، دست کم یک مترونیم فاصله بگیرید.

زمانی که فردی سرفه و عطسه می کند قطرک های ریزی از دهان و بینی او به اطراف پاشیده میشود که ممکن است حاوی ویروس باشند. اگر فاصله شما با آن فرد خیلی نزدیک باشد، ممکن است شما این قطرک های حاوی ویروس کووید-19 را استنشاق کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۹ ، ۱۸:۰۸
امیر حسین صادقی

مرتب دست های خودتان را به صورت کامل با آب و صابون به مدت 20ثانیه بشویید یا با محلولهای  ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید

شستشوی دست ها با آب و صابون و استفاده از محلولهای ضدعفونی کننده حاوی الکل،ویروس های روی دست ها را از بین می برند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۹ ، ۱۸:۰۷
امیر حسین صادقی